Rólunk

RÓLUNK:

Nevünket - a földrajzi elhelyezkedésünk okán - a Duna bajai mellékágától, Sugovicától kölcsönöztük, mely elnevezés a szerelmes leány, Súgó Vica balladájához kötődik. Van azonban egy kulturális magyarázata is a Sugovica szónak, ez pedig az, hogy a régi időkben a vízre jártak le az itt lakó sokacok és bunyevácok mosni, mitől is a víz koszos lett, ez horvátul annyit jelentett: "šugava voda" (azaz zavaros víz). E szavak összeolvadásából maradhatott meg a Sugovica elnevezés. Bárhogy is legyen, e név örök...

Egyenesen a halászlé fővárosából, foltból, cérnával varrt barátságok körét találod...

2016. július 14., csütörtök

Kedd - július 12-e

A kistáska készítése

Sziasztok!
Fogadjátok szeretettel újabb beszámolónkat a keddi foglalkozásunkról Kovács Ilontól.



"Már nem is tudom, hányadik táskát készítem, de nagyon szeretem varrni.
Úgy éreztem, elérkezett az idő, hogy a csoporttagok is készíthessenek maguknak ilyen táskát.

 

Anyagszükséglet:

Táska eleje hátulja:
2x 40x40 textilből a táska színe
2x 40x40 táskamerevítő
2x 40x40 hátlap
2x40x40 anyag a táska bélésnek  +17x20-as anyag a zsebnek
Fedlap
2x 35x40 megegyezik a táska szín anyagával
1x 35x40 táskamerevítő
1 db mágneszár, vagy dekoratív gomb és kis fülecske a táska anyagából

Táskafül 150 cm heveder, vagy lehet a táska anyagából is táskafület csinálni, amit szintén az anyagszükségletnél be kell kalkulálni.

A táska elejét, hátulját, fedőlapját tetszés szerint le lehet tűzni, kukacolva, kondenzcsíkozva  - a képen látható minta  - lehet hálósra, és több variáció is lehetséges, ki miben érzi otthon magát...

A továbbiakhoz kölcsönvettem a fényképezőgépemet, és lefotóztam, hogy képekben tudjam bemutatni a folyamatot. Jó munkát!

Anyag összeválogatva, ipari vászon hátlap, bélés

Tűzésben a kondenzcsíkokat választottam. A tűzött szendvicsre rárajzoltam a mintát.

A minta vonalán letűztem a táska elejét, és hátulját. Mivel a fedlapnak is erős anyagot választottam, a merevítő is elég kemény volt, a varrógép anyagtovábbítója sokat segített.

A fedlap belső oldalára a jelölés alapján rákerült a mágneszár egyik oldala.

A mágneszár megerősítésére egy korábban kibontott nyakkendő merevítőjét használtam.

A fedlap összevarrása

Fedlap kifordítása, és az íves rész letűzése

A bélést  a minta alapján kiszabjuk, és összevarrjuk a belső zsebet is rávarrjuk, majd a táskafül beillesztése után összevarrjuk.


A varrós délutáni képek a csoport életéből:









Katica a kész táskával, Magdi sokat segített :)


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...