Rólunk

RÓLUNK:

Nevünket - a földrajzi elhelyezkedésünk okán - a Duna bajai mellékágától, Sugovicától kölcsönöztük, mely elnevezés a szerelmes leány, Súgó Vica balladájához kötődik. Van azonban egy kulturális magyarázata is a Sugovica szónak, ez pedig az, hogy a régi időkben a vízre jártak le az itt lakó sokacok és bunyevácok mosni, mitől is a víz koszos lett, ez horvátul annyit jelentett: "šugava voda" (azaz zavaros víz). E szavak összeolvadásából maradhatott meg a Sugovica elnevezés. Bárhogy is legyen, e név örök...

Egyenesen a halászlé fővárosából, foltból, cérnával varrt barátságok körét találod...

2017. március 27., hétfő

MÁRCIUS 11-E, SZOMBATI VARRÓS NAP PÉCSETT




Fogadjátok szeretettel Nagyné Rózsahegyi Csilla regénybe illő beszámolóját a pécsi kirándulásról:


"Hosszas vívódás után eldőlt, hogy busszal megyek Pécsre. Klárika csütörtökön felhívott, hogy csatlakozhat-e? Természetesen gyere - mondtam én - de a Bencével találkozunk ott, és délután lehet egyedül jössz haza. Jó lesz? Jó. A busznál találkozunk.

Szombat reggel: a busz beállt – Klári sehol...
   felszálltam, jegyet vettem – Klári sehol...
felhívom, a család szerint elment Pécsre!!!!
Egyszer csak fellép a buszra: negyed 6-kor felébredtem, reggelizgettünk, ha a lányom nem kérdezi, hogy melyik busszal jövök, akkor lekésem…  A Sanyi jött ki velem, hogy visszavigye a kerékpárt!
De legalább így most a két fiú is találkozott!
Mire elmondta, elindult a busz...

Ugyanerről Sanyi (Kéári férje): ¼ 6-kor felébredt, felverte az egész családot, (2 pici unoka is van) és majdnem lekéste a buszt!
Csaba ( az én férjem) ugyanerről: Ledobta a biciklit, mondom, hogy melyik oldalon, hányas állásban áll a busz, és nézelődik, hogy merre????

:)

Flúgos futam indul: Pécs jövünk!!!
Bocsi Klári.

8 előtt hívom a gyereket, kicsörög nem veszi fel.  Később- nem veszi fel. Fél 9 .... nem veszi fel!
Nagyszerű, vagy elaludt, vagy elindult elénk telefon nélkül. Flúgos futam érzet II.

Pécsett a gyerek várt minket a busznál: telefon, ja a koliban maradt. :D

Kb. 20-30 perc gyalog, mi kimennénk, de igyekezzünk, mindjárt kezdődik, helyi busz....

A belépő mellé gyönyörű gingko biloba levelet kaptunk egy számunkra újszerű technikával. A készítés menetét bemutatták a szervezők a varrós napon.
A regisztráló kollégák megkérdezték a Bencét: miben segíthetnek neki, mondtam, hogy
engem kísér, beengedték jegy nélkül. Köszi pécsiek!

Kicsit furcsa volt, hogy az aulában gyerekprogramok voltak délelőtt. A varrós nap így a nagyteremben volt,  a szekciók különböző kisebb foglalkoztató szobákban.

Sok szép darab került kiállításra, néhányra ráismertünk: Ez is a pécsi országos kiállításra készült! Emlékszel? idéztük fel Klárival...
Volt egy fogasfal, ahová számtalan táska volt felakasztva, hirdetve azt az axiómát, hogy a foltvarrósok „táskabolondok”  :D

A nagyteremben lettek elhelyezve  az árusok, ahol kisebb-nagyobb kilengéseket lehetett eszközölni a pénztárcánkat apasztva… Meg is kaptam, hogy a hátizsákom nagyon lapos, ti. nem vásároltam eleget az eladók szerint. Mondtam, hogy a hátizsák egyszer kiürült, 1 kg kolbász meg némi süti kikerült belőle. Jaaa, a gyerek itt tanul, és itt találkoztatok???  De jóóó!!! :D

A pécsi foltvarrók mindenképpen szórakoztatni akartak bennünket: volt rejtvény, fejtörő, foltvarrós totó és  tombola is. A regisztrációnál kapott borítékban a játékok mellett megkaptuk a tavaszi filcfigurák szabásmintáját, egy filc neszeszer szabásmintáját, a szívből készült csibe mintáját és a hot textilkép készítésének menetét.

De számomra ennek a mintának az elkészítése akkor lett egyértelmű, amikor megláttam a bemutatóját.

Dekorfilcre szabadontűzött virágokat varrtak  csak pamut cérna jó az elkészítéshez), majd egy kicsi hőlégfúvóval megolvasztották a munkadarabot. A megolvasztás hatására előbukkant az alátét filc színe is, és  az olvasztás miatt csipkés lett a darab.
Számomra világos lett, hogy ezt a technikát csak a májusi tűzés oktatás után kell kipróbálnunk.
:D
A nap többi részében a varrtunk tavaszi filcfigurákat és beszélgettünk.

Kláritól elbúcsúztunk, Ő hazajött a délutáni busszal. Mi a Bencével bementünk a Csontváry múzeumot megnézni. Szerencsénk volt, egy egyetemi tanár beszélt a képekről, belehallgattunk és utána leültünk a tanulók közé. Az előadás után  a múzeumőr hölgy közölte, hogy: fél kettő óta beszélt a tanár úr! Mondtam, hogy akkor mi még a Foltvarrós napon voltunk, erre közölte: AZ IS JÓ PROGRAM!  És Tényleg jó volt!!!




 Képek a készítményekről:


 

 
 
................nos, ha már ideértetek az olvasással, bízom benne, hogy Ti is jól szórakoztatok e fordulatos történetet olvasva :)

Kedden tali és varrunk Csillával kanyargós neszit filcből!!! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...