Rólunk

RÓLUNK:

Nevünket - a földrajzi elhelyezkedésünk okán - a Duna bajai mellékágától, Sugovicától kölcsönöztük, mely elnevezés a szerelmes leány, Súgó Vica balladájához kötődik. Van azonban egy kulturális magyarázata is a Sugovica szónak, ez pedig az, hogy a régi időkben a vízre jártak le az itt lakó sokacok és bunyevácok mosni, mitől is a víz koszos lett, ez horvátul annyit jelentett: "šugava voda" (azaz zavaros víz). E szavak összeolvadásából maradhatott meg a Sugovica elnevezés. Bárhogy is legyen, e név örök...

Egyenesen a halászlé fővárosából, foltból, cérnával varrt barátságok körét találod...

2019. március 25., hétfő

TŰZÉS ÉS FESTÉS ERÁVAL...


 ....avagy egy tartalmas és színvonalas nap élményei.....

Újabb nagyszerű alkotó napon vehettünk részt foltkörünk szervezésében.
Oktatónk ezúttal Orbán Era volt. VÉGRE! Mivelhogy kb. másfél éve próbáltuk megtalálni azt az időpontot, ami neki és nekünk is megfelel, de összejött!

Ezen a szép napsütéses szombati napon a Szent László ÁMK Általános Iskolájának egyik termében gyűltünk össze tízen. Szekszárdról, Bogyiszlóról és Paksról is érkeztek varrótársak.

Era rajzsablonokkal is készült, így először csak koptattuk a ceruzánkat.

Ezután kezdődhetett a szabad gépi tűzés, majd megmutatta a tűzősablonjainak használatát és már tűzhettük is a sablonról előrajzolt motívumokat.



Hát volt választék mondhatom! Volt toll, hullám, íves, szögletes, és még rengeteg, sokoldalúan használható sablon - közben persze megtetszettek a motívumok, így üres kézzel egyikünk sem ment haza...

Nekem egy levélminta tetszett legjobban, szerelem volt első látásra! És viszonylag szépen is sikerült. A gyakorlások után jöhetett élesben a munka. 
A 40x40 cm-es szendvicset először kirajzoltuk-megterveztük Era segítségével sablonnal, illanós filccel, majd megtűztük. Itt kell elmondanom, hogy bizony néhányunknak ez a fajta tűzés eddig nem ment, de ma valahogy megért többekben is a tűzés e módszere, és többen is vidáman kiáltottunk fel, hogy sikerült!




























Ezután jött az igazi móka!
A főmotívumok között kitöltő tűzéssel dolgoztunk. Az okosabbak - rajtam kívül mindenki -  hullámokkal, levelekkel tűztek, lazán. Én, hogy úgy mondjam megvicceltem magam, apró kavicsokkal tűzgéltem a munkám, de kitartottam végig!

Délután pedig következett a festés Derwent ceruzával és krétával. A többiek már rég festettek, amikor én még mindig a gépet nyomtam. Akkor egy (több) pillanatra is… elöntött a harci ideg és majdnem abbahagytam az Era által idézett, a munka kényszerű végét jelző, nyomdafestéket nem nagyon tűrő felkiáltással, de nem adtam fel….

Közben gyakran gondoltam arra a nótára, hogy drága édesanyám mért szültél a világra, meg arra is, hogy kidobom, vagy talán....... De nem, nem, azt nem, mert én ugye NEM BON TOK, így egyszer csak elkészült az én művem is. Era megdicsért, de nem volt időm festeni. Nem is bánom, szép ez fehéren is!
A többiek, szépen kifestegették a motívumaikat.



 


 
Azért sablonnal egy kolibrit sikerült nekem is megfestenem, ehhez Era egy szuperjó, művészek által használatos anyagot adott, mert ma többféle festési technikával ismertetett meg bennünket.

Jó kis szórakozás volt. Jókat nevettünk, ettünk, ittunk, jót mulattunk. A közös képen mindenki büszkén mutatja mosolygósan a munkáját. 




 
Kellenek ezek a tanulós, határfeszegetős, aktív napok.
Sokat kaptam ismét  tudásból, emberségből, alázatból.

Szekszárdról Molnárné Marika céhmester, aki kézi applikációkat készít, zsűrizett és díjjazott munkái is vannak, no ő is pozitív élményekkel zárta a varrósnapot. Megbeszéltük, hogy máskor is szívesen csatlakoznak hozzánk Királyné Erzsikével, aki szintén jól érezte magát közöttünk.

Era, az oktatónk pedig imádja a munkáját, sokat és profin tűz. Mégis olyan kedvesen és egyszerűen, természetesen volt velünk. Ebből is kiderül, nem elég tudni sok mindent, a tudást át is kell tudni adni. Köszönjük Era a profi hozzáállásodat és reméljük máskor is tanulhatunk Tőled, alkothatunk Veled!

Foltos üdvözlettel: Kristóf Ági
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...