Rólunk

RÓLUNK:

Nevünket - a földrajzi elhelyezkedésünk okán - a Duna bajai mellékágától, Sugovicától kölcsönöztük, mely elnevezés a szerelmes leány, Súgó Vica balladájához kötődik. Van azonban egy kulturális magyarázata is a Sugovica szónak, ez pedig az, hogy a régi időkben a vízre jártak le az itt lakó sokacok és bunyevácok mosni, mitől is a víz koszos lett, ez horvátul annyit jelentett: "šugava voda" (azaz zavaros víz). E szavak összeolvadásából maradhatott meg a Sugovica elnevezés. Bárhogy is legyen, e név örök...

Egyenesen a halászlé fővárosából, foltból, cérnával varrt barátságok körét találod...

2017. október 17., kedd

2017.OKTÓBER 14-E, VARRÓS NAP ÉRSEKCSANÁDON I. RÉSZ



Kedves Érdeklődők!
Olyan tartalmas napunk volt, hogy két részben osztjuk meg veletek élményeinket.
Kovács Ilon beszámolója következik, fogadjátok szeretettel:

Nem is emlékszem arra, mikor vártam ennyire az érsekcsanádi varrást. Fél füllel hallottam, hogy valami merevítős táska is lesz, és mivel volt itthon egy anyagom, mindenképpen abból akartam elkészíteni. Így aztán, hogy „előnyben” legyek, még itthon letűztem, és minden kelléket mellétettem, hogy haladjak.

Katicát,és Klárit vittem ki autóval, pont befértek a kellékek, hiába, az én autóm csak 3 személyes. Természetesen, hiába megyek évente legalább hússzor ezen az úton, csak sikerült elvéteni a lejáratot a Művelődési Ház felé... :) 

Rövid üdvözlések után megnéztük a nap „kínálatát”. A várt táska nem szerepelt köztük. Hiába, a változtatás joga a szervezőké, jöhet a B terv...
Két csoporttársunk is tanított: Sáriné Magdi táskát Andrási Rita pedig egy többrekeszes övtáskát foltvarróknak. Már korábban megegyeztünk, hogy mi csoporttagok mást varrunk, hogy ötleteket gyűjtsünk.

Gunics Klárival mi egy nagyon csinos kis táska megvarrását választottuk. Ildikó tanította, aki Kaposvárról jött, és már korábban is találkoztunk vele.  Remekül összeállított csomagokat készített, amiben a varráshoz szükséges minden kellék benne volt – még a szabásminta is - a cérna és a táskafülön kívül, de a hiányzó kellékeket volt lehetőség megvásárolni.

Rövid eligazítás után megkezdődött a varrás. Ildikó folyamatosan ott volt velünk, és minden kérdésünkre válaszolt. A csanádi Foltkör hölgyei nagyon alaposan előkészítették a helyiségeket, több helyen volt vasalóállvány és vasaló, a hosszabbítókról sem feledkeztek meg, hiába nagy rutinjuk van a szervezésben. Köszönet is érte!

Varrás közben igyekeztem jegyzetelni, és fotózni, így aztán a varrási folyamatot betűvel, és fotókkal is – már itthon – össze tudtam állítani, arra az esetre, ha megvarrnánk a csoportban, legyen egy jó mankó. Ezt majd a Lányok eldöntik.














A vendéglátás, mint mindig, pazar volt, ma is. Nem is tudom, hogy ez a néhány Hölgy, hogy tud ennyi mindent elkészíteni, és zökkenőmentesen lebonyolítani. Utolérhetetlenek.

Ha visszagondolok, szinte folyamatosan varrtam, nem nagyon néztem meg, ki mit csinál. remélem, majd a beszámolókból kiderül.

A délután sorra kerülő tombolán mindenki nyert. Én egy nagyon szép párnát, örültem neki.

Az ügyesebbek, már erre az időre készen voltak a munkájukkal, és lassan szedelőzködtek.
Talán mi maradtunk utoljára, még egy kis itthoni kézimunka vár rám, és a fülek felvarrása, ami úgy érzem kihívás lesz, mert még ilyen nem volt.

Örültem, hogy elmentem, és nem vettem semmi méterárut! Kibírtam! :)

Nagyon jó nap volt, és egy szép új táskám is lett!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...